fbpx

Efterårsråd mod stress

Nu er efteråret over os og de smukke gyldne farver præger landskabet.

Den aftagende varme og ikke mindst det aftagende lys ændrer vores rytme. Mange af os har måske mest lyst til at gå i hi eller sove vintersøvn som pindsvinet eller grævlingen.

Og hvis vi så heller ikke har fået slappet nok af i sommerferien, så kan stressen måske ligge og lure.

her er 3 gode råd, der kan holde dig på ret kurs i en stresset hverdag:

1) Find dagligt et roligt øjeblik bare til dig 

Uden elektronik, krav og forstyrrelser. Lad tanker være tanker, og øv dig i at skabe stilhed indeni. I begyndelsen kan det være svært. Det bliver nemmere, og det vil give dig unik mulighed for at forbinde dig med dig selv og dine drømme, så du sikrer dig, at du dagligt er på rette vej i forhold til dit personlige kompas.

2) Praktiser taknemmelighed

Taknemmelighed for alt det gode, du har i dit liv, fjerner fokus fra det, du mangler. Det du giver næring, vokser – så giv det gode næring. Træn din hjerne i at fokusere på det, der gør dig gladere. 3 linjer i en taknemmelighedsdagbog dagligt vil gøre en verden til forskel for dit fokus, din hverdag – og ultimativt dit liv.

3) Spred godt omkring dig

Vær en god ven, en inspirerende rollemodel – en ressource for mennesker omkring dig. Ingen kan være det hele tiden, men vi kan alle være en positiv indflydelse for andre ind imellem. Hver gang vi møder støtte, venlighed og rummelighed har vi mulighed for at vokse. Din omtanke kan absolut gøre en forskel, og du vil opleve at din investering kan give gode afkast.

Kom nu godt gennem den mørke tid!

Skriv et svar